Internet shopping er årsag til butiksdød

Mange outlets på nettet tilbyder nu om stunder diverse forskellige leveringsmidler. En favorit iblandt mange er nu om stunder pakkeshops, hvor du kan afhente de bestilte produkter når der er mulighed for det. Leveringsmetoden er jo ret så gnidningsløs, samt mange gange endda den mindst kostelige mulighed for fragt.

Du kunne på samme måde tænke over at vælge levering til din hjemmeadresse eller til når du er på job. Den bliver gennemsnitligt en anelse mere pebret, men tillige virkelig overkommelig. Den billigste fragtmulighed er utvivlsomt at du selv henter ordren, men den løsning afhænger af at du befinder dig nærved e-firmaets bopæl.

Adskillige e-handler præsterer levering på næstkommende hverdag på en masse produkter, som dog er forudsat at handlen gemmenføres forud for et besluttet tidspunkt, med det formål at de har udsigt til at kunne nå at få bestillingen ud af døren før pakkepersonalet tager hjem.

Visse online virksomheder præsterer portofri fragt, men i reglen afkræver det at man indkøber for en fastsat pris. Derudover kunne man udse dig den billigste leveringstype, hvilket i mange tilfælde – uden hensyn til om man bor i København, Brønderslev eller Ribe – vil blive at få kørt din bestilling til et udleveringssted.

Antal dages levering er ekstremt væsentlig

Det har vist sig at være ualmindeligt gnidningsløst for almindelige dødelige at sammenligne priser (via fx PriceRunner) fra flere netbutikker og af den grund har langt de fleste online firmaer fundet det nødvendigt at mindske salgsværdien på en række af deres varer – til drenge og piger, samt til kvinder og mænd – en hel del, og endda nogle gange sikre fragt uden beregning.

Trods dette kan det imidlertid vise sig rentabelt at tjekke indtil flere online outlets efter rabatkoder før du gennemfører dit køb, således at man er skråsikker på at opnå den bedste pris.

Vi slår generelt et slag for shopping med kort eller MobilePay. Som et alternativ kunne du bruge et tilbud fra fx ViaBill, såfremt du efterspørger at betale omkostningerne over tid.

Inden folk handler i en online forretning burde man i reglen få overblik over webshoppens regler, det er dog oftest ikke særlig interessant.

Et andet forslag kan derfor være at finde ud af om online forhandleren er medlem af e-mærke ordningen, som kan være et billede på at e-forretningen efterkommer de officielle danske regler, samt at online forretningen ofte føres tilsyn med af jurister som kender til de gældende bestemmelser. Det er en rigtig god lejlighed til en håndsrækning, hvis du møder vanskeligheder som følge af din bestilling.

Ligeledes kan det være til hjælp at kunden er vaks omkring de primære retningslinjer der gør sig gældende i forbindelse med købet, fx den ombytningsret netbutikken benytter. I relation til det er det ligeledes essesentielt, at man når som helst bevarer sin ordrekvittering, så man i fremtiden vil kunne påvise ordren, ligegyldigt om du skal købe gave til en voksen eller et barn.

E-shopping boomer

Trustpilot frembyder aldeles relevante muligheder for at iagttage adskillige tidligere køberes reflektioner og herved er det klogt, at du udforsker online webshoppens vurderinger inden du handler.

Facebook indebærer tilsvarende super hæderlige genveje til at få indblik i e-forretningens popularitet. I øvrigt ser vi mange internet handler hvor man kan levere en anmeldelse af virksomhedens service, hvilket lige så vel kan udnyttes til afvejning af hvor glade kunderne er.

Viden omkring produkter og e-handler understøttes tit, men man kan ikke stille os ansvarlig for reguleringer der potentielt er realiseret siden vi senest opdaterede sidens oplysninger.

«
»